El paer en cap de Lleida demana prudència al ministre de Cultura mentre hi hagi recursos presentats i la sentència no sigui ferma
El Consorci del Museu de Lleida presentarà recurs de cassació a l’Audiència d’Osca davant la seva decisió de desestimar els recursos de la Generalitat i del MNAC i refermar, per tant, el trasllat de les 44 obres d’art de Sixena dipositades al Museu de Lleida. Ho ha anunciat aquesta tarda l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, després de fer-se públic que l’Audiència d’Osca ha desestimat els recursos interposats contra la sentència dictada pel Jutjat de primera instància número 1 d’Osca.
El paer en cap ha informat que es presentarà un recurs de cassació contra la resolució de l’Audiència d’Osca i que, en cas que fos desestimat, es recorrerà al Tribunal Suprem “que és competent i està qualificat per a temes de conflictes patrimonials". "Considerem que ens assisteix la raó i el dret", ha declarat l’alcalde.
D’altra banda, Àngel Ros ha insistit a demanar al ministre de Cultura, Íñigo Méndez de Vigo, que apliqui el criteri de "prudència" mentre hi hagi recursos presentats i, sense haver-hi sentència ferma, "esperem que no es demani cap trasllat de cap obra", ha conclòs.
















![[ACM] Els ajuntaments impulsen comunitats energètiques amb la col·laboració dels veïns](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/4.2-cotxe-electric-100x70.jpg)
![S’inicia el servei d’assessorament [de la Diputació de Lleida] en matèria d’ordenació territorial, urbanisme, habitatge i paisatge](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/3.2-Dipu-Lleida-assessorament-habitatge-100x70.jpg)



