Remarca que el creixement de Catalunya requereix municipis amb governs forts per continuar sent un dels territoris més dinàmics del sud d’Europa
Foment del Treball confia que després de les eleccions municipals s’obri un període de negociació i pacte que prioritzi la governabilitat dels consistoris catalans i reclama que els acords polítics que s’assoleixin als ajuntaments no paralitzin l’activitat econòmica. La patronal ha remarcat aquest dilluns que la creixent activitat econòmica i empresarial de Catalunya requereix municipis amb governs forts "per tal de continuar sent un dels territoris del sud d’Europa més dinàmics i atractius per noves inversions".









![[ACM] Els ajuntaments impulsen comunitats energètiques amb la col·laboració dels veïns](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/4.2-cotxe-electric-218x150.jpg)





![[ACM] Els ajuntaments impulsen comunitats energètiques amb la col·laboració dels veïns](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/4.2-cotxe-electric-324x235.jpg)
![S’inicia el servei d’assessorament [de la Diputació de Lleida] en matèria d’ordenació territorial, urbanisme, habitatge i paisatge](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/3.2-Dipu-Lleida-assessorament-habitatge-100x70.jpg)

![[ACM] Les regles fiscals assenyalen un terç dels ajuntaments i els romanents acumulen ja 3.600 milions](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/2.2-regles-fiscals-ajuntaments-ACM-100x70.jpeg)


