Dia Internacional de la No Violència
1928
Aprovació de la Constitució Provisional de la República Catalana.
L’Assemblea Constituent del Separatisme Català aprova la Constitució Provisional de la República Catalana, un text constitucional que definia la República Catalana independent com a tècnica, democràtica, representativa i basada en els principis de la democràcia liberal, i va ser aprovat a l’Havana el 2 d’octubre.
1977
Manifestació per l’amnistia i l’autonomia
Se celebra a Barcelona la manifestació multitudinària per l’amnistia i l’autonomia, amb més d’un milió de persones, considerada clau en la recuperació de les institucions catalanes.
1991
Mor Maria Aurèlia Capmany i Farnés
Mor Maria Aurèlia Capmany i Farnés, escriptora i activista cultural.
2006
Ave Madrid-Lleida
S’inaugura l’AVE Madrid-Lleida fins a Tarragona, acostant l’alta velocitat a més territoris catalans.






![[Pla d’Urgell] La comarca assumeix una nova realitat: el 23% de la població és d’origen estranger](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2025/12/Entitats-min-218x150.jpeg)











![[Pla d’Urgell] La comarca assumeix una nova realitat: el 23% de la població és d’origen estranger](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2025/12/Entitats-min-100x70.jpeg)










