L’alcalde de Vic, Albert Castells, davant l’ajuntament el 2024. Foto: MANEL LLADÓ.

Albert Castells, alcalde de Vic: “Anirem on calgui per defensar el català”

0
137

Un jutjat de Barcelona condemna l’Ajuntament de Vic perquè exigeix un nivell de català “massa alt” als treballadors

L’alcalde de Vic, Albert Castells, es mostra indignat per la sentència d’un jutjat que ha declarat nul·les les bases d’una plaça perquè s’hi demana “un nivell massa alt de català”, el B2. Castells considera la sentència com “una persecució de la llengua” i ha assegurat que “anirem on calgui per defensar-nos”, en unes declaracions a Rac1. L’alcalde, de Junts, ha respost així a la sentència del jutjat contenciós administratiu número 15 de Barcelona i ha qualificat la sentència com “una peça més de l’ofensiva judicial contra el català i de la repressió política. No ens deixarem intimidar”, ha remarcat.

Per al jutge, l’exigència del nivell B2 de català per aspirar a una plaça d’operari de cementeri i manteniment és “una discriminació directa per raó de llengua”, ja que les característiques de la feina no exigeixen “interaccions lingüístiques complexes”, segons la sentència que publica el diari El Mundo.

El president Carles Puigdemont, en un missatge a X, ha denunciat: “A còpia de sentències es va tornant al règim monolingüe que va imposar Franco, amb la lleugera diferència que ara l’ús del català és tolerat i tens un cert dret a fer-lo servir, però mai en igualtat de condicions amb el castellà.”

Continuar llegint

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Alcaldes.eu es reserva el dret de revisar els comentaris i de no publicar-los en cas de no ser apropiats.