L’Ajuntament inverteix 3,5 meur en la compra de pisos exercint el dret de tempteig i retracte per ampliar el parc de lloguer social
Barcelona (ACN).- L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha anunciat les primeres 12 sancions a entitats financeres que han tingut habitatges buits durant més de 2 anys. Són multes coercitives que pretenen servir d’estímul perquè s’ocupin aquestes propietats. El primer càstig és de 5.000 euros però estan previstos un segon i un tercer de 10.000 i de 15.000 o 18.000 euros. L’Ajuntament podria arribar inclús a elevar en darrera instància la sanció fins a mig milió d’euros si, després d’aquestes tres multes, els habitatges continuen buits. El consistori també invertirà 3,5 meur en la compra d’habitatge exercint el dret de tempteig i retracte per ampliar el parc de lloguer social.





![S’inicia el servei d’assessorament [de la Diputació de Lleida] en matèria d’ordenació territorial, urbanisme, habitatge i paisatge](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/3.2-Dipu-Lleida-assessorament-habitatge-218x150.jpg)



![[ACM] Les regles fiscals assenyalen un terç dels ajuntaments i els romanents acumulen ja 3.600 milions](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/2.2-regles-fiscals-ajuntaments-ACM-218x150.jpeg)





![S’inicia el servei d’assessorament [de la Diputació de Lleida] en matèria d’ordenació territorial, urbanisme, habitatge i paisatge](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/3.2-Dipu-Lleida-assessorament-habitatge-324x235.jpg)

![[ACM] Les regles fiscals assenyalen un terç dels ajuntaments i els romanents acumulen ja 3.600 milions](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/2.2-regles-fiscals-ajuntaments-ACM-100x70.jpeg)



