El ministeri de Transició Ecològica ha rebutjat autoritzar la central solar prevista més gran a Catalunya: la de BCN Solar 1, amb una potència de 138,2 megawatts (MW) i una superfície de més de 250 hectàrees entre Lleida i Tarragona. La desestimació del projecte, promogut per la petroliera britànica Shell, arriba després que hagi perdut el punt de connexió a la xarxa elèctrica que tenia assignat, a l’expirar el termini de quatre anys que tenia per completar el seu tràmit ambiental. Aquesta decisió posa a més en perill la que havia de ser la segona planta fotovoltaica més gran de Catalunya: la de BCN Solar 2, del mateix promotor i encara en tramitació davant l’Estat. Aquesta instal·lació, de 72,8 MW i més de 145 hectàrees, necessita la línia d’evacuació i altres infraestructures elèctriques que formaven part del projecte de BCN Solar 1, ara desestimat. Això aboca aquest segon projecte a reformular-lo o desaparèixer.
Gairebé 50 hectàrees a l’Urgell









![La presidenta de la Diputació [de Tarragona] i alcaldes dels municipis de pas comparteixen els preparatius per acollir el Tour de França](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/15.5-foto-grup-Tour-Tarragona-218x150.jpg)














![Gairebé el 50% dels municipis [de Lleida] han aprovat plans financers per les regles de la despesa](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/12.5-Tarrega-plans-financers-100x70.webp)


