El paer en cap remarca que cal que siguin un "projecte de país"
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha traslladat aquest dijous per carta el seu suport a l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, a la candidatura dels Jocs Olímpics d’Hivern del 2022 i li ha demanat que, si s’acaba presentant, inclogui el Pirineu de Lleida. Segons Ros, cal que aquest esdeveniment esportiu "sigui un projecte de país". "La marca més potent de Catalunya, Barcelona, ajudarà a crear la marca Pirineus a nivell internacional i la reforçarà a la vegada a nivell nacional", assegura el paer en cap a la missiva. Aquest dimecres, Trias va condicionar la presentació de la candidatura, per al 2016 o el 2022, al suport de la consulta ciutadana i dels grans partits.
Per Ros, incloure el Pirineu de Lleida, és la manera que les comarques de muntanya i l’interior de Catalunya se sentin "vinculats" als Jocs. "Aquest rerepaís també aportarà la dimensió cultural que està representada -entre d’altres espais patrimonials- pel Romànic de la Vall Boi o la Seu Vella de Lleida", ha afegit.









![[ACM] Els ajuntaments impulsen comunitats energètiques amb la col·laboració dels veïns](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/4.2-cotxe-electric-218x150.jpg)





![[ACM] Els ajuntaments impulsen comunitats energètiques amb la col·laboració dels veïns](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/4.2-cotxe-electric-324x235.jpg)
![S’inicia el servei d’assessorament [de la Diputació de Lleida] en matèria d’ordenació territorial, urbanisme, habitatge i paisatge](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/3.2-Dipu-Lleida-assessorament-habitatge-100x70.jpg)

![[ACM] Les regles fiscals assenyalen un terç dels ajuntaments i els romanents acumulen ja 3.600 milions](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/2.2-regles-fiscals-ajuntaments-ACM-100x70.jpeg)


