
Alcaldes.eu us ofereix una forma inesperada de participació:
una sopa de lletres
Deixeu-vos desafiar pels reptes i endevinalles d’aquesta secció i afineu el vostre coneixement del país i les seves administracions.
La Sopa de Lletres d’alcaldes.eu és un bon entrenament per a la intuïció i la memòria dels lectors, però també una agradable manera de compartir la inquietud per la nostra cultura i la vida del municipalisme català.
| INSTRUCCIONS imprimiu-vos aquesta pàgina, llegiu les indicacions i trobeu les paraules amagades. Us garantim una bona estona de gaudi. I no deixeu de reenviar les sopes de lletres als vostres amics! |

- Capital de la Segarra, històricament vinculada a l’activitat comercial i coneguda per la seva fira medieval
- Capacitat d’una institució per actuar amb independència dins el seu marc competencial
- Capacitat d’un govern per anticipar-se als problemes i planificar a llarg termini
- Acció d’explicar públicament decisions, dades i actuacions de govern
- Municipi del Garraf que combina patrimoni modernista, projecció cultural i una forta identitat mediterrània
- Fenomen territorial que descriu la pèrdua progressiva de població en determinades zones del país
- Sentiment de vinculació i identitat compartida dins una comunitat local
- Àmbit competencial municipal que regula els usos del sòl, l’edificació i el desenvolupament de la ciutat
© alcaldes.eu








![Cristòfol Gimeno [Castellgalí]: “Faré un pas al costat com alcalde”](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/03/5.3-Acomiadament_Cristofol_Gimeno-e1772702344103-218x150.jpg)











