Una trentena d’activistes vestits amb granota blanca han omplert la sala de plens per donar suport a l’aprovació de la moció

La moció s’ha aprovat per unanimitat.
Vic (ACN).- Vic és el primer municipi d’Osona que s’ha declarat "territori lliure de fracking". La moció s’ha aprovat aquest dilluns al vespre amb el vot favorable de tots els partits del consistori. Una trentena d’activistes vestits amb granota blanca i pancartes d”Aturem el Fracking. Millor vius que fòssils’ han omplert la sala de plens per donar suport a l’aprovació de la moció. El text exigeix a la Generalitat que no atorgui a l’empresa Montero Energy els permisos per a iniciar prospeccions a la comarca d’Osona, s’oposa a la investigació i explotació d’hidrocarburs a través de la tècnica de la fractura hidràulica que consideren agressiva pel territori i insta el Parlament a estudiar com prohibir el fracking.









![[ACM] Els ajuntaments impulsen comunitats energètiques amb la col·laboració dels veïns](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/4.2-cotxe-electric-218x150.jpg)






![[ACM] Els ajuntaments impulsen comunitats energètiques amb la col·laboració dels veïns](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/4.2-cotxe-electric-324x235.jpg)
![S’inicia el servei d’assessorament [de la Diputació de Lleida] en matèria d’ordenació territorial, urbanisme, habitatge i paisatge](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/3.2-Dipu-Lleida-assessorament-habitatge-100x70.jpg)

![[ACM] Les regles fiscals assenyalen un terç dels ajuntaments i els romanents acumulen ja 3.600 milions](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/2.2-regles-fiscals-ajuntaments-ACM-100x70.jpeg)


