L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols ha sol.licitat aquest 2022 una subvenció a la Diputació de Girona per a actuacions de conservació del patrimoni natural.
Es tracta de la instal·lació de 4 ancoratges ecològics al fons marí, de tipus el.lipse, i de les seves boies informatives, per situar en zones de sorra de la badia de Sant Pol. En aquest espai es troba una praderia de la planta protegida anomenada gram o Cymodocea nodosa. Aquestes boies informen de la seva presència i de la prohibició de fondejar-hi al damunt.
Les praderies d’aquesta espècie són importants per l’estabilització del sediment, la protecció de la costa, l’acumulació de carboni i la producció d’oxigen, a més de constituir una zona de refugi i aliment per a moltes espècies. L’import d’aquesta subvenció és de 5.300 Euros.






![La Diputació [de Girona] atorga gairebé sis milions d’euros a 143 ajuntaments gironins en accions per millorar l’eficiència energètica](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/04/24.4-plaques-solars-Mieres-218x150.jpg)
![[Sant Llorenç de Morunys] Transfereix a la Generalitat la llar d’infants pel seu creixent dèficit](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/04/24.4-Aj-Sant-Llorenç-Morunys-218x150.webp)













![La Diputació [de Girona] atorga gairebé sis milions d’euros a 143 ajuntaments gironins en accions per millorar l’eficiència energètica](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/04/24.4-plaques-solars-Mieres-324x235.jpg)





