L’alcalde es reunirà amb els principals responsables d’institucions i empreses com Cisco, Grífols, el Banc Mundial, o el Moma
Barcelona (ACN).- L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha iniciat aquest diumenge un viatge de cinc dies als Estats Units d’Amèrica per promocionar la ciutat com a "capital econòmica, de la cultura, el coneixement, la creativitat, i la innovació", segons ha informat l’Ajuntament. Trias visitarà San Francisco, San José, Los Angeles, Washington i Nova York, on es reunirà amb els principals responsables d’institucions i empreses com Cisco, Grífols, el Banc Mundial, el Moma, l’Acadèmia de Ciències de Nova York o el New York Times. L’alcalde també promourà Barcelona com a Capital Mundial del Mòbil i com a atractiu per al turisme d’oci i d’esdeveniments i convencions.









![La lluita contra l’edatisme, temàtica central de l’estand de la Diputació [de Barcelona] a FiraGran 2026](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/28.5-DIBA-Fira_Gran_2026_edatisme-218x150.jpg)












![[Lleida] Ajuntaments i consells comarcals disposaran d’1,95 M€ per a la contractació de personal per fer inspeccions sanitàries en comerços](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/Ple_maig_26_01-100x70.jpg)



