Del 22 al 29 de juliol es duran a terme diferents activitats reslacionades amb cant coral i es presentarà el nou Cor Jove Nacional de Catalunya

Presentació de la segona Setmana Internacional Cantant a Vic.
Vic es convertirà en la capital del cant coral del 22 al 29 de juliol amb la celebració de la segona Setmana Cantant Internacional. Es tracta d’un festival coral no competitiu que se celebra cada tres anys i que està obert a cors mixtos, cantaires individuals i directors. Enguany s’hi aplegaran més de 200 persones de 15 nacionalitats diferents. Entre les activitats que s’hi duran a terme hi haurà concerts, tallers o conferències. Un dels actes més destacats serà la presentació del nou Cor Jove Nacional de Catalunya, format per 32 joves d’entre 18 i 28 anys, que oferiran el seu primer concert a Vic. L’objectiu és que tant els cantaires com la direcció del cor sigui rotatòria i vagi canviant cada any.
La Setmana Cantant Internacional de Vic arriba a la seva segona edició amb la participació de més de 200 persones de 15 nacionalitats diferents. Es tracta d’un esdeveniment que se celebra cada any a diferents ciutats d’Europa i, en concret, a la capital d’Osona es fa cada tres anys. El pressupost per la segona edició del festival és de gairebé 200.000 euros i compta amb el suport de l’Ajuntament de Vic, la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona.
Els participants treballaran durant una setmana obres de diferents estils repartits en quatre tallers musicals diferents. Cada taller estarà dirigit per un director de renom internacional. En aquesta ocasió els directors que impartiran els cursos són els catalans Lluís Vilamajó i Xavier Puig, el compositor lituà Vytautas Miskins i Kari Ala-Pollanen, director del conegut cor finès Tapiola.
Segons ha explicat el director de la Setmana Cantant Internacional, Antoni Gálvez, els tallers es realitzaran durant el mati i a les tardes i vespres es faran diferents activitats paral·leles. Entre aquestes, hi haurà concerts cada dia a l’Atlàntida de Vic, a càrrec dels mateixos cors participants o de cors catalans, i també conferències o visites guiades per la ciutat de Vic. El concert inaugural del festival serà el dilluns 22 i anirà a càrrec de la Cobla Sant Jordi, el Cor de Cambra de la Diputació de Girona i el Cor de Cambra de Granollers.
El director general de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals, Lluís Puig, ha destacat la qualitat del moviment coral del país. Segons ell, "en les últimes dècades en moltes escoles el cant coral s’ha fet molt ben fet, sobretot en els cors joves". Per això, ha celebrat l’aposta per la qualitat de la Setmana Cantant Internacional i pel fet que portin figures de renom internacional.
Presentació del nou Cor Jove Nacional de Catalunya
Un dels actes destacats de la Setmana Cantant Internacional serà la presentació pública del nou Cor Jove Nacional de Catalunya. La nova formació està composta per 32 cantaires d’entre 18 i 28 anys de tot el territori català i seleccionats després d’un procés d’audicions. El nou cor neix amb la voluntat de dotar el país d’una eina per a la normalització del cant coral. Segons ha explicat Lluís Puig, els cantaires seran rotatoris i aniran canviant cada any "perquè pugui entrar nou jovent".
La nova formació estarà assajant durant tota la setmana a Vic i oferirà el seu primer concert en el marc de la Setmana Cantant Internacional. Després el nou Cor Jove Nacional de Catalunya farà una gira per les quatre capitals de província. El director del nou cor, Xavier Puig, ha explicat que es tracta d’una "punta de llança perquè qualsevol jove que vulgui pugui cantar en un alt nivell". Segons ell, el resultat del cor és "sorprenent i molt potent".









![[ACM] Els ajuntaments impulsen comunitats energètiques amb la col·laboració dels veïns](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/4.2-cotxe-electric-218x150.jpg)






![[ACM] Els ajuntaments impulsen comunitats energètiques amb la col·laboració dels veïns](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/4.2-cotxe-electric-324x235.jpg)
![S’inicia el servei d’assessorament [de la Diputació de Lleida] en matèria d’ordenació territorial, urbanisme, habitatge i paisatge](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/3.2-Dipu-Lleida-assessorament-habitatge-100x70.jpg)

![[ACM] Les regles fiscals assenyalen un terç dels ajuntaments i els romanents acumulen ja 3.600 milions](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/2.2-regles-fiscals-ajuntaments-ACM-100x70.jpeg)


