1173
Mor Peronella d’Aragó
Mor a Barcelona, Comtat de Barcelona Peronella d’Aragó, reina titular d’Aragó.
1940
Neix Ramon Barnils, periodista
Neix a Sabadell, Vallès Occidental Ramon Barnils i Folguera, periodista.
1954
Neix Josep Mayoral i Antigas, alcalde de Granollers
Neix a Granollers, Vallès Oriental, Josep Mayoral i Antigas, economista i polític català, alcalde de Granollers des del 2004.
1972
Es produeix l’accident aeri dels Andes
Es produeix l’accident aeri dels Andes, després de 72 dies aïllats en un clima alpí sense aliments són rescatats 16 supervivents.
1994
Neix Xavi Roca Ticó, jove poeta català
Neix a Barcelona, Barcelonès, Xavi Roca Ticó, jove poeta català.
2010
El govern d’Andorra aprova el Nomenclàtor d’Andorra
El govern d’Andorra aprova el Nomenclàtor d’Andorra que fixa la “forma oficial dels topònims del Principat d’Andorra”





![Diputació [de Lleida] i Generalitat signen el conveni de les Garrigues Altes per a la millora de la xarxa viària](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/14.5-Conveni_Garrigues_Altes-Dipu-Lleida-Gene-218x150.jpg)










![Diputació [de Lleida] i Generalitat signen el conveni de les Garrigues Altes per a la millora de la xarxa viària](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/14.5-Conveni_Garrigues_Altes-Dipu-Lleida-Gene-324x235.jpg)







![[ACM] Signem l’acord per millorar els centres educatius públics i reivindiquem que és un punt de partida per dignificar-los](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/12.5-acord_educatiu_Govern-ACM-FMC-e1778577812584-100x70.jpeg)
![Gairebé el 50% dels municipis [de Lleida] han aprovat plans financers per les regles de la despesa](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/12.5-Tarrega-plans-financers-100x70.webp)


