Al·lega motius "estrictament personals, familiars i professionals"
L’alcalde de Gavà, Joaquim Balsera, ha anunciat aquest dijous que no es presentarà a la reelecció a les eleccions municipals del 2015 i que ha pres aquesta decisió per motius "estrictament personals, familiars i professionals". "Després de dotze anys de dedicació a la vida política de Gavà, vuit dels quals com alcalde, crec que ara és el moment de ser coherent i prendre decisions fermes", ha assegurat. En relació al seu substitut, Balsera ha afirmat que hi ha persones preparades per ser el candidat del PSC i que el partit "té suficients actius per continuar sent força de govern al 2015 i continuar amb la feina encetada i treballant pel futur".
Balsera ha deixat clar que abandona la primera línia política local, però que hi seguirà participant des de la seva militància del partit i de l’Agrupació Local. L’alcalde ha assegurat que esgotarà el mandat i que en els dos anys que resten treballarà en dos temes claus, com el desenvolupament del sector dels Joncs i la potenciació dels espais de desenvolupament econòmic i industrial; i continuar amb la modernització de l’administració.
L’anunci de Joaquim Balsera de no presentar-se a la reelecció l’ha fet aquest mati en roda de premsa on ha presentat els resultats d’una enquesta de GESOP sobre la imatge municipal de Gavà.









![La lluita contra l’edatisme, temàtica central de l’estand de la Diputació [de Barcelona] a FiraGran 2026](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/28.5-DIBA-Fira_Gran_2026_edatisme-218x150.jpg)












![[Lleida] Ajuntaments i consells comarcals disposaran d’1,95 M€ per a la contractació de personal per fer inspeccions sanitàries en comerços](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/Ple_maig_26_01-100x70.jpg)



