Els dos partits sorgits de l’antiga Convergència Democràtica no descarten ampliar l’acord a altres municipis
El secretari general de Junts per Catalunya, Jordi Turull, i el president de Convergents, Germà Gordó, han signat un acord per presentar-se conjuntament a 58 municipis arreu de Catalunya en les pròximes eleccions locals previstes per al 2027. En un comunicat, les dues formacions sorgides de l’antiga Convergència Democràtica asseguren que amb l’aliança aspiren a construir un «projecte compartit» que, des dels municipis i les comarques, contribueixi a una Catalunya «més rica, més justa i més lliure, posant sempre al centre el servei a la nació catalana». En aquest sentit, els partits no descarten que el pacte es pugui ampliar a altres municipis.
L’acord, assegura el mateix comunicat, també respon a la voluntat de «sumar esforços i reforçar l’espai polític de centralitat amb l’objectiu de recuperar el lideratge municipalista al país».























![[Lleida] Ajuntaments i consells comarcals disposaran d’1,95 M€ per a la contractació de personal per fer inspeccions sanitàries en comerços](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/Ple_maig_26_01-100x70.jpg)



