La covid-19 també ha encarit el preu de l’habitatge i els experts alerten que l’única solució és fomentar la inversió
A finals dels anys 60, a Saldes (Berguedà) hi vivien més de 1.000 persones, però amb el temps s’ha anat despoblant i ara n’hi queden menys de 300. S’ha convertit en destí turístic i un 70% de l’habitatge és de segona residència. Això ha obligat veïns com la Núria Salvador, que treballa a l’alberg de Saldes, a marxar a d’altres municipis fora de la vall. «En un any, m’han dit que no a vuit pisos. Prioritzen llogar-los a segona residència», lamenta. I ara la pandèmia ha agreujat la situació perquè hi ha més gent disposada a pagar preus alts per viure fora de la ciutat. La falta d’oportunitats laborals i d’un habitatge assequible agreugen el despoblament, i els experts alerten que l’única solució és invertir.























![[Lleida] Ajuntaments i consells comarcals disposaran d’1,95 M€ per a la contractació de personal per fer inspeccions sanitàries en comerços](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/Ple_maig_26_01-100x70.jpg)



