Alguns rotatius destaquen la postura del Regne Unit, que s’ha desmarcat de l’acord
Barcelona (ACN).- El pacte que aquest divendres han tancat els caps d’estat i de govern de la UE acapara la totalitat de portades d’aquest dissabte. Algunes destaquen la postura del Regne Unit, que s’ha desmarcat de l’acord. És el cas d”El Punt Avui‘ o l”Ara‘, que titulen ‘Europa avança sense el Regne Unit’ i ‘Londres es divorcia d’Europa’ respectivament. ‘El Periódico‘ i ‘La Vanguardia‘ obren amb titulars similars: ‘Europa se libra’ i ‘Europa se salva’. ‘El País‘ ho resumeix tot titulant ‘Nace la Europa sin Londres’. En la mateixa línia, ‘El Mundo‘ afirma ‘La UE renace más austera, homogénea y sin Londres’.
‘Europa se somete a la disciplina alemana’, subratlla ‘Público‘, mentre que l”ABC‘ i ‘La Razón‘ també se centren en la posició anglesa. El primer assenyala ‘Reino Unido se aísla de la nueva Europa’ i el segon proclama ‘Bienvenida Europa. Bye bye Cameron’.









![La lluita contra l’edatisme, temàtica central de l’estand de la Diputació [de Barcelona] a FiraGran 2026](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/28.5-DIBA-Fira_Gran_2026_edatisme-218x150.jpg)












![[Lleida] Ajuntaments i consells comarcals disposaran d’1,95 M€ per a la contractació de personal per fer inspeccions sanitàries en comerços](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/Ple_maig_26_01-100x70.jpg)



