El 55% dels municipis exposats al risc d’una emergència nuclear no tenen aprovat el Pla d’Actuació Municipal d’Emergència Nuclear (Pamen). Són 58 municipis de 104, tots situats a una distància d’entre 10 i 30 quilòmetres de les centrals d’Ascó i Vandellòs II, el que es coneix com a zona 2. Dels que estan a menys de 10 quilòmetres (zona 1), tots el tenen aprovat. Tot i això, de les localitats que sí que tenen el Pamen, una de cada tres no el té actualitzat. L’informe ha estat elaborat per la síndica de greuges, que l’ha lliurat al Parlament i l’ha fet arribar als ajuntaments analitzats i al govern. “La Generalitat hauria d’ajudar els municipis més petits perquè el tinguin”, ha dit la síndica, Esther Giménez-Salinas.
















![[ACM] Els ajuntaments impulsen comunitats energètiques amb la col·laboració dels veïns](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/4.2-cotxe-electric-324x235.jpg)
![S’inicia el servei d’assessorament [de la Diputació de Lleida] en matèria d’ordenació territorial, urbanisme, habitatge i paisatge](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/3.2-Dipu-Lleida-assessorament-habitatge-100x70.jpg)

![[ACM] Les regles fiscals assenyalen un terç dels ajuntaments i els romanents acumulen ja 3.600 milions](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/2.2-regles-fiscals-ajuntaments-ACM-100x70.jpeg)


