La majoria de presidents autonòmics es reuneixen amb Rajoy i parlen sobre una reforma no-Constituional
"El Punt Avui" resumeix la trobada amb "Més cafè per a tots"; "La Razón" afirma que es tracta d’un "Pacte per blindar l’Estat autonòmic enfront Puigdemont"; "El País" destaca el futur "Pacte per a un nou model de finançament autonòmic" i "El Mundo" conclou que "El finançament autonòmic s’embussa per falta d’ingressos". Per altra banda, "La Vanguardia" subratlla que "Els líders autonòmics qüestionen la fiscalitat de Madrid".
A Barcelona, "elPeriódico" destaca que "BCN té els lloguers més cars d’Espanya", i el diari "Ara" revela que "El Govern fixarà un preu recomanat per als lloguers".























![Gairebé el 50% dels municipis [de Lleida] han aprovat plans financers per les regles de la despesa](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/12.5-Tarrega-plans-financers-100x70.webp)


