1826
Fundació de la Congregació de les Germanes Carmelites de la Caritat a Vic
La religiosa catalana Santa Joaquima de Veduruna funda a la ciutat de Vic la Congregació de les Germanes Carmelites de la Caritat, coneguda com a Vedruna i dedicada a la cura de les persones malaltes i a l’educació de les nenes de classe humil.
1889
Mor Paula Montal i Fornés
Mor l’olesana Paula Montal, religiosa i fundadora de les Escolàpies.
1942
Neix Guillermina Motta
Neix la barcelonina Guillermina Motta, cantautora.
1971
1971
Mor Enric Martí i Carreto
Mor Enric Martí i Carreto, empresari del tèxtil, directiu i president del Futbol Club Barcelona (1952-1953).
1989
Mor Antonio Jácome Pumar
Mor el barceloní Antonio Jácome Pumar, fundador dels Germans Missioners dels Malalts Pobres.





![[ACM] Els ajuntaments impulsen comunitats energètiques amb la col·laboració dels veïns](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/4.2-cotxe-electric-218x150.jpg)


![S’inicia el servei d’assessorament [de la Diputació de Lleida] en matèria d’ordenació territorial, urbanisme, habitatge i paisatge](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/3.2-Dipu-Lleida-assessorament-habitatge-218x150.jpg)








![[ACM] Els ajuntaments impulsen comunitats energètiques amb la col·laboració dels veïns](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/4.2-cotxe-electric-324x235.jpg)


![S’inicia el servei d’assessorament [de la Diputació de Lleida] en matèria d’ordenació territorial, urbanisme, habitatge i paisatge](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/3.2-Dipu-Lleida-assessorament-habitatge-100x70.jpg)



![[ACM] Les regles fiscals assenyalen un terç dels ajuntaments i els romanents acumulen ja 3.600 milions](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/2.2-regles-fiscals-ajuntaments-ACM-100x70.jpeg)




