Els organitzadors diuen que hi seran ERC, Junts i la CUP, i que volen totes “les ànimes de l’independentisme”
L’acte a l’Arc de Triomf apel·la al protagonisme de la ciutadania
A diferència del que va passar a la manifestació de la Diada convocada per l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), el Consell per la República (CpR) i les altres cinc entitats que organitzen la concentració en commemoració del cinquè aniversari del referèndum de l’1-O (Òmnium, l’ANC, l’AMI, la Intersindical i la Cambra de Comerç de Barcelona) confien que a les cinc de la tarda d’aquell dissabte a l’Arc del Triomf hi hagi una delegació d’ERC, Junts i la CUP. Així ho va manifestar el representant del govern del CpR, Antoni Castellà, segons les converses que fins ara havien mantingut amb les formacions. “Assistiran a l’acte, hem dit d’inici que la idea és la transversalitat i que tothom hi està convidat”, va deixar clar Castellà, tot i que les invitacions no es van començar a formalitzar fins passada la roda de premsa de la presentació d’ahir al matí.






![La Diputació [de Girona] atorga gairebé sis milions d’euros a 143 ajuntaments gironins en accions per millorar l’eficiència energètica](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/04/24.4-plaques-solars-Mieres-218x150.jpg)
![[Sant Llorenç de Morunys] Transfereix a la Generalitat la llar d’infants pel seu creixent dèficit](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/04/24.4-Aj-Sant-Llorenç-Morunys-218x150.webp)













![La Diputació [de Girona] atorga gairebé sis milions d’euros a 143 ajuntaments gironins en accions per millorar l’eficiència energètica](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/04/24.4-plaques-solars-Mieres-324x235.jpg)





