Es tracta de Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui, la Pobla de Claramunt, la Torre de Claramunt i Castellolí
Cinc municipis anoiencs s’han incorporat a la Taula Estratègica per a l’impuls de l’aeròdrom d’Igualada-Òdena. Es tracta de Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui, la Pobla de Claramunt, la Torre de Claramunt i Castellolí, que se sumen als dos municipis que acullen la infraestructura. La taula va reprendre aquest dimecres les seves actuacions amb l’objectiu d’afavorir la participació i la concertació del territori en el desenvolupament sostingut i eficient d’aquesta infraestructura. Fins ara, la taula estratègica ha desenvolupat el Pla Director Urbanístic Aeroportuari de l’aeròdrom amb la participació dels operadors i del consorci de la infraestructura.
El Pla Director estableix tres fases de creixement: actuacions de millora sobre l’estat actual; adaptació a ús públic; i hipòtesi de màxim creixement. D’aquesta manera, el document estableix un desenvolupament sostenible de la infraestructura i preveu l’opció de poder arribar a ser un aeròdrom comercial apte per a aeronaus corporatives, sempre que la demanda ho requereixi i que les inversions vagin acompanyades d’un pla de negoci i un retorn econòmic.






















![[Lleida] Ajuntaments i consells comarcals disposaran d’1,95 M€ per a la contractació de personal per fer inspeccions sanitàries en comerços](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/Ple_maig_26_01-100x70.jpg)



