El percentatge de votants que s’han apropat a les urnes ha crescut gairebé deu punts respecte les eleccions de fa tres anys
Les comarques de Barcelona han registrat una participació del 77’6% en les eleccions al Parlament d’aquest 27-S, fet que suposa un increment de 9’8 punts en comparació als comicis de l’any 2012. Això significa que més de 3 milions de ciutadans d’aquesta demarcació s’han apropat a les urnes, mentre que l’abstenció s’ha quedat en el 22,3%. Pel que fa als vots nuls, aquests han representat un 0,33%, mentre que els vots en blanc han estat un 0’51%. Són dades que ha confirmat la Consellera de Governació i Relacions Institucionals, Meritxell Borràs.
La demarcació de Barcelona ha estat la segona amb una participació més elevada, per darrere de Girona, on un 77’9% dels votants han anat a votar.
La demarcació de Barcelona ha estat la segona amb una participació més elevada, per darrere de Girona, on un 77’9% dels votants han anat a votar.






















![[Lleida] Ajuntaments i consells comarcals disposaran d’1,95 M€ per a la contractació de personal per fer inspeccions sanitàries en comerços](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/Ple_maig_26_01-100x70.jpg)



