El nou alcalde de la ciutat, a proposta de la CUP, és Ivan Sànchez
L’alcaldessa Montserrat Venturós deixa l’alcaldia de Berga després de 5 mesos de baixa laboral per malaltia. Una decisió que, tal com ha assegurat, és «difícil i complexa», però que pren «per responsabilitat col·lectiva». «Em va costar assumir que jo, Montse Venturós, estava malalta i amb baixa mèdica, però encara més assumir el meu diagnòstic: pateixo depressió«, ha assegurat en roda de premsa i acompanyada dels seus pròxims. Una intervenció pública que, ha dit, serà la darrera fins a la seva recuperació total i que ha aprofitat per fer «un crit contra l’estigma en matèria de salut mental». «En un sistema com el capitalisme més ferotge i putrefacte, aquestes persones se silencien i l’únic que conta és la productivitat i l’individualisme», ha afegit.























![[Lleida] Ajuntaments i consells comarcals disposaran d’1,95 M€ per a la contractació de personal per fer inspeccions sanitàries en comerços](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/Ple_maig_26_01-100x70.jpg)



