
SEGURETAT I SALUT PÚBLICA
Situació de les ocupacions a Catalunya
L’ocupació d’habitatges a Catalunya és una qüestió complexa que ha esdevingut un tema de debat social, polític i jurídic en els darrers anys. Aquest fenomen es troba en la intersecció de diverses problemàtiques com la crisi d’accés a l’habitatge, l’especulació immobiliària, la pobresa i la resposta de les institucions públiques.
La seva magnitud i les seves conseqüències generen una preocupació creixent entre propietaris, administracions públiques i entitats socials. En aquest quadern, s’analitza la situació actual de les ocupacions a Catalunya, les seves causes i el seu impacte en ajuntaments i municipis.





![S’inicia el servei d’assessorament [de la Diputació de Lleida] en matèria d’ordenació territorial, urbanisme, habitatge i paisatge](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/3.2-Dipu-Lleida-assessorament-habitatge-218x150.jpg)



![[ACM] Les regles fiscals assenyalen un terç dels ajuntaments i els romanents acumulen ja 3.600 milions](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/02/2.2-regles-fiscals-ajuntaments-ACM-218x150.jpeg)





















