Alerta de l’intent de recentralització i l’agressió «sense precedents» del model d’administració local
L’Ajuntament de Rubí va aprovar aquest dijous una moció per rebutjar l’avantprojecte de Llei per a la Racionalització i la Sostenibilitat de l’Administració local del ministre d’Hisenda, Cristóbal Montoro. La moció va ser presentada per PSC, CiU, ICV-EUiA i ERC i considera que el text suposa «la vulneració de l’autonomia local, de les competències de l’Estatut i una agressió sense precedents contra el municipalisme, la democràcia i l’Estat del Benestar». A més, alerta de «l’intent de recentralització» del model de l’administració local i afirma que «respon a la política de desmantellament dels ajuntametns, de la democràcia municipal i dels serveis públics». El PP va ser l’únic que va votar en contra.
Amb l’aprovació d’aquesta moció, el ple ha acordat reclamar al govern espanyol la retirada d’aquest avantprojecte i l’ha instat a elaborar un nou marc de finançament pel món local «més just, més eficaç i més eficient al servei de les polítiques locals» i comptant amb la participació dels governs autonòmics i les entitats municipalistes.























![[Lleida] Ajuntaments i consells comarcals disposaran d’1,95 M€ per a la contractació de personal per fer inspeccions sanitàries en comerços](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/Ple_maig_26_01-100x70.jpg)


