La Comissió Europea ha revelat avui la selecció de ciutats europees que formen part de la Missió de la UE per a 100 ciutats climàticament neutres i intel·ligents. 94 són signatàries del Pacte dels Alcaldes per al Clima i l’Energia. El seu camí a la Missió i cap a la neutralitat climàtica per al 2030 serà sens dubte una gran inspiració per a la nostra gran comunitat de signataris, en actuar com a centres d’experimentació i innovació per posar totes les ciutats europees en posició de ser neutrals quant al clima per a 2050.
Aquesta missió de la UE comparteix els mateixos objectius que el Pacte dels Alcaldes per al Clima i l’Energia: l’aprenentatge entre iguals i l’intercanvi de coneixements, la participació dels ciutadans en els processos de presa de decisions i els compromisos i consells mesura per aconseguir-los. Associats a les oportunitats de finançament del programa Horizonte Europa, aquests signants mostren una forta voluntat de dur a terme una acció radical, adequada a la urgència de la situació.






















![[Lleida] Ajuntaments i consells comarcals disposaran d’1,95 M€ per a la contractació de personal per fer inspeccions sanitàries en comerços](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/Ple_maig_26_01-100x70.jpg)



