El Ple de la Diputació de Barcelona ha aprovat aquest mes de febrer una dotació de 232.000 euros per facilitar que els ajuntaments de la província puguin presentar-se a la convocatòria 2026 del Pla de barris i viles de Catalunya. Per segon any consecutiu, aquest suport econòmic de la Diputació de Barcelona servirà als municipis i a les entitats municipals descentralitzades de la província per cobrir una part del cost de redacció dels programes memòria i de les despeses directament vinculades a la convocatòria.
S’estableixen dos tipus d’ajuts: un per redactar programes memòria de nova redacció, amb un import de 14.000, 16.000 o 18.000 euros, segons la població del municipi, sobre una despesa mínima justificada de 22.000 euros; i un altre per millorar programes memòria presentats a la convocatòria 2025, amb un import de 4.000 euros sobre una despesa mínima de 5.000 euros.
Es tracta d’un recurs econòmic inclòs en el Catàleg de serveis de la Diputació de Barcelona que es pot sol·licitar entre el 27 de febrer i el 20 de març de 2026 i que s’atorgarà per concurrència competitiva, segons criteris de valoració i puntuació. A més de suport econòmic, la Diputació de Barcelona també acompanyarà tècnicament tots els governs locals beneficiaris durant l’elaboració dels programes memòria.
Aquest ajut és una prestació de l’Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana de la Diputació de Barcelona amb la col·laboració de l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat i l’Àrea d’Acció Climàtica i Transició Energètica, i suposa una línia de continuïtat als suports econòmics atorgats l’any 2025 pels mateixos conceptes, que van permetre finançar la redacció de setze programes memòria, sis dels quals van resultar seleccionats pel Pla de barris i viles de Catalunya.
Regeneració integral
En el marc del projecte transformador “Barris i viles en transició: regeneració urbana integral”, la Diputació de Barcelona ha assumit el compromís de donar suport als ens locals en l’àmbit de la regeneració integral d’àrees urbanes, una necessitat de molts territoris de la província amb necessitats especials que requereixen actuacions intenses i integrades per millorar les condicions de vida de la població i revertir o contenir els processos de segregació social, residencial i territorial.
A més del suport aprovat per concórrer al Pla de barris i viles de Catalunya 2026, la Diputació de Barcelona donarà suport als municipis seleccionats en la convocatòria de 2025 per tal que puguin executar els seus projectes.
El suport de la Diputació de Barcelona a programes de millora de barris respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 9 “Indústria, innovació, infraestructures”, número 10 “Reducció de les desigualtats” i número 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.
Font: Diputació de Barcelona






![La Diputació [de Girona] atorga gairebé sis milions d’euros a 143 ajuntaments gironins en accions per millorar l’eficiència energètica](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/04/24.4-plaques-solars-Mieres-218x150.jpg)
![[Sant Llorenç de Morunys] Transfereix a la Generalitat la llar d’infants pel seu creixent dèficit](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/04/24.4-Aj-Sant-Llorenç-Morunys-218x150.webp)













![La Diputació [de Girona] atorga gairebé sis milions d’euros a 143 ajuntaments gironins en accions per millorar l’eficiència energètica](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/04/24.4-plaques-solars-Mieres-324x235.jpg)





