L’Ajuntament de Caldes de Montbui reclama a l’Estat 48.000 euros que el franquisme va espoliar a entitats municipals. Segons informa l’ACN, es tracta del resultat d’una investigació que el consistori ha posat en marxa per investigar l’impacte de la Guerra Civil i la dictadura al poble, i que ha pogut certificar que es van expropiar unes 70.000 pessetes de l’època a quatre entitats que depenien de l’Ajuntament, de les quals poden reclamar 29.000, i que al canvi actual equivalen a 48.000 euros. El consistori preveu presentar la demanda administrativa a Madrid el mes de desembre, quan espera que el Consell de Ministres reconegui aquest deute i es pugui fer efectiu el retorn dels diners al municipi per destinar-los a noves investigacions.
Amb aquesta demanda, l’alcalde, Isidre Pineda, destaca que Caldes es converteix en municipi pioner, donat que no es coneix cap precedent.
























![[Lleida] Ajuntaments i consells comarcals disposaran d’1,95 M€ per a la contractació de personal per fer inspeccions sanitàries en comerços](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/Ple_maig_26_01-100x70.jpg)



