L’alcalde de Lleida ha assistit aquesta tarda a la cimera sobre pobresa energètica convocada pel President de la Generalitat i ha insistit en què cal donar «una resposta vàlida per als ciutadans davant la situació creada»
L’alcalde Àngel Ros ha assistit a la cimera sobre pobresa energètica convocada pel president de la Generalitat. Foto: ACN. El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, davant la suspensió per part del Tribunal Constitucional d’articles bàsics de la Llei 24/2015 d’habitatge i pobresa energètica, ha anunciat la creació d’una llei que substitueixi els articles derogats pel Tribunal Constitucional
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha assistit aquesta tarda a la cimera sobre pobresa energètica convocada pel president de la Generalitat, Carles Puigdemont al Palau de la Generalitat, i on hi han participat la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, el vicepresident de la Generalitat, Oriol Junqueras, alcaldes de municipis de més de 100.000 habitants, portaveus dels grups parlamentaris i sindicats.
El paer en cap ha defensat en la trobada que cal donar una resposta a la situació creada, que ha afectat moltes famílies, però que, sobretot, «cal donar una resposta vàlida per als ciutadans». En aquest sentit, ha reclamat eines jurídiques així com Pressupostos de l’Estat i de la Generalitat per pal·liar els efectes de la pobresa social derivats de la crisi econòmica».
«Són necessaris Lleis i Pressupostos dins d’un marc legal i dins d’un entorn polític de diàleg i entesa per evitar els efectes de la pobresa», ha reclamat l’alcalde, qui ha recordat també que «fins ara els ajuntaments hem estant suplint els vuits legals i pressupostaris que té el país en l’àmbit social».
L’alcalde ha explicat que la majoria d’alcaldes presents en la trobada «han refermat la necessitat de marc legal i de dotacions pressupostàries».
L’Ajuntament de Lleida ha atès 435 famílies durant l’any 2015 amb problemes de pobresa energètica i 356 amb problemes en l’accés a habitatge.
En la trobada, el president de la Generalitat, davant la suspensió per part del Tribunal Constitucional d’articles bàsics de la Llei 24/2015 d’habitatge i pobresa energètica, ha anunciat la creació d’una llei que substitueixi els articles derogats pel Tribunal Constitucional.



























