Considera que el «col·lapse ferroviari» d’aquests dies posa en evidència la debilitat de les connexions de la comarca
El Consell del Bages ha traslladat una reclamació de mesures immediates i estructurals per garantir la mobilitat a la comarca «davant el nou episodi de col·lapse ferroviari». L’ens comarcal torna a sol·licitar la gratuïtat de la C-16 perquè considera que «mentre persisteixin les incidències greus a Rodalies es fa més evident que mai que el Bages ho necessita per no perdre competitivitat» i afegeix que «si la Generalitat ha aixecat barreres a la C-32, també ho ha de fer a la C-16». També reclamen un pla de xoc amb reforç de trens, personal i informació en temps real, i un calendari verificable d’inversions al corredor Manresa-Barcelona «que posi fi a dècades d’infrafinançament».
El president del Consell Comarcal, Eloi Hernàndez, ha expressat que «el Bages no pot continuar perdent hores, oportunitats i competitivitat perquè el tren falla i les carreteres es col·lapsen. Exigim resultats: fiabilitat a Rodalies, gratuïtat de la C-16 i un calendari d’obres amb terminis i responsables clars».
El Consell assenyala la responsabilitat principal del govern espanyol, Renfe i Adif, per una situació que «s’arrossega anys d’inversions insuficients, material obsolet i manca de manteniment». De la mateixa manera, l’ens demana també a la Generalitat «més lideratge en la gestió de contingències, coordinació horària tren-bus, reforç de línies exprés i informació unificada amb compensacions automàtiques als usuaris quan el servei no es presta amb normalitat».





![Diputació [de Lleida] i Generalitat signen el conveni de les Garrigues Altes per a la millora de la xarxa viària](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/14.5-Conveni_Garrigues_Altes-Dipu-Lleida-Gene-218x150.jpg)
















![Gairebé el 50% dels municipis [de Lleida] han aprovat plans financers per les regles de la despesa](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/05/12.5-Tarrega-plans-financers-100x70.webp)

![La Diputació [de Girona] atorga gairebé sis milions d’euros a 143 ajuntaments gironins en accions per millorar l’eficiència energètica](https://www.alcaldes.eu/wp-content/uploads/2026/04/24.4-plaques-solars-Mieres-100x70.jpg)


